twitter




AS SALAM WARGA BLOG TRIS

 ::: Pernahkah anda menghadapi masalah sebegini? ::

''as salam. saya nak tanya kpd ibu2 sumer. apakah makanan yg berkhasiat dan berzat untuk ibu yang menyusukan? baby saya dh 4 bulan tp berat dia 5kg je. baby saya mimun susu badan sepenuhnya. nurse kat klinik kata saya kena makan makanan yg berkhasiat bagi meninggkatkan berat badan baby. baby saya juga tak bangun minum kalau dh tido malam. risau jgk saya bila mengenangkan hal ni. masa baby saya 3 bulan berat dia hanya 4.6kg je ni bermakna hanya 600g saja berat dia yg naik dlm tempoh 1 bulan. ada tak ibu2 yg mempunyai pengalaman seperti saya dan saya mohon kongsi tip2 atau rahsia bagi mengatasi masalah saya ni''

Jom saya share bagaimana untuk mengatasi masalah ini

1) Pastikan baby yang berumur kurang dari 6 bulan tidak diberikan makanan pejal kerana bila makan makanan pejal, dia dah tak nak minum tau

2) Jangan lupa susukan baby 2 jam sekali sebab ada sesetengah baby yang tak mau minum apabila sudah tertidur

3) Kejutkan baby bila baby tertidur masa menyusu. Sebab 'tempat' tu selesa.. hehe

4) Mengurut baby - boleh bantu otot nya berkembang dan boleh menambah berat baby

5) Urut payudara ketika mengepam atau menyusukan baby - susu yang lebih lancar dan membantu pertambahan berat bayi.



DAN yang paling PENTING : ibu mesti menikmati makanan atau diet harian yang mengandungi semua nutrient yang diperlukan oleh kedua dua orang.

::Jadi cadangan saya tidak rugi jika ibu ibu melabur sedikit utk mendapatkan khasiat buat permata hati kecil ni. 

Apa yang ditawarkan oleh saya ? 

SET PENYUSUAN SHAKLEE  <3 ~~ <3 sila klik utk tahu apa yang terkandung di dalam set ini :-)
 

Berminat? sila hubungi saya (,")


Azieda [Ieda/Zieda]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 885659]
013-9706041| bisnes.sufi@gmail.com
FB : http://www.facebook.com/azieda.shaklee
Wednesday 28 November 2012 | 0 comments | Labels:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...