twitter

Selamat Malam kengkawan..


-sy delivered baby pada 10 Jun 2012 aritu. Masalah yang dihadapi oleh saya pada masa tu (dalam pantang)

  1. susu kurang
  2. sakit belakang
  3. tulang punggung terasa sengal
  4. gemuk hahaha
  5. selera makan memang tinggi
  6. strech mark kat peha , perut
  7. rambut gugur
  8. muka dan kulit muka leher gelap
  9. kulit saya juga kasar
  10. payudara juga lembik kalau susu tak de

Saat itu, macam macam perasaan ada - dah lah sindrom baby blues pun saya alami juga, al maklum anak first.. Sufi pun masa tu tak nak tidur malam, asyik berjaga je.. huh tension..

Cane ye nak buat? 

So, utk atasi susu yang kurang amat nie, ummi saya panggil mak bidan. Saya kira, semua sekali ada 4 orang bidan yang panggil utk tujuan nie.. Hahaha.. termasuk mak mertua saya, dia pun mak bidan. Glamer kat Kg Panji Alam hehehe..

Tapi, susu jadi banyak seari dua je, masuk hari ke3, back to normal.. Adoi cane nie? Selepas urut, ape je yang ok? Maaf ye, badan saya yang sakit2 nie je yang hilang. Masalah 2 & 3 je hilang tapi tu pun selepas 40 hari berpantang..

Bila dalam pantang, broad band dan ipad, handset memang tak tinggal, asal Sufi tidur je, saya blogwalking cari produk berkaitan.. [saya tak makan jamu ye, sebab mak mertua saya dan semua bidan yang datang tak bagi saya makan sebab diorang cakapakan bagi kesan pada susu, dahlah susu saya kurang kann?]

Tetiba, saya masuk muka buku dan terklik la pada nama member saya Pn Intan Suhada. Saya tak tau pun dia member Shaklee, bila hari2 duk tgok Fb dia, tetiba dia promote pasal set penyusuan. Saya pun google dulu sebelum beli. Wahhhh feedback dan testimoni memang A rupenya Shaklee nie..

Saya ambil ESP dulu, masuk tin ke 2, vitamin E, vitamin B kompleks dan vitamin C..

KESANNYA? - menjawab permasalahn di atas

  1. Susu jadi banyak 
  2. Sakit belakang kurang - ESP mengandungi kalsium yang banyak
  3. Tulang punggung sudah kurang sengalnya
  4. wahhh ini paling best - saya kurangkan berat dari 82 kg ke 64 kg hohoho
  5. selera makan pun boleh saya control ok sebab ESP ward off my hunger yeyyy
  6. selepas Sufi berusia 5 bulan, strech mark saya dah tinggal garis sahaja dan mulai kabur sudaaa yeyyyy
  7. rambut yang gugur segumpal gumpal dan kurang gugurnya ,,,
  8. ehem ehem yang malas la kan nak gtau tapi kena bagitahu juge, suami saya kata saya makin comel, putih dan mulus hahaha.. Bestt _ kesan vitamin C dan E heheeee
  9. kulit saye juga lembab dan terasa lembut hehehe.. betul!! -Kesan vitamin B kan for Beauty.. :-)
  10. Breast juga skrang ni terasa pejal.. hahaha : protein yang kat dalam ESP menguatkan otot
Bila masuk tin ke2, saya dah jadik ahli Shaklee. Dan saya nak kongsi kebaikannya. 

Ada orang tanya saya, tak membazir ke makan supplement?

JAWAPAN SAYA : TAK RUGI SESEN PUN MELABUR UNTUK KESIHATAN YANG OPTIMA




Berminat? sila hubungi saya (,") 

 Azieda [Ieda/Zieda] 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 885659] 
013-9706041| bisnes.sufi@gmail.com 
FB : http://www.facebook.com/azieda.shaklee
Fan Page : Sufi Supplement Store
Wednesday 28 November 2012 | 0 comments | Labels: , , ,

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...